Nagradno ljetovanje u Malom Lošinju

– od 1. do 8. srpnja 2024.

Zagrebačka nadbiskupija i ove je godine nagradila najbolje ekipe vjeronaučne olimpijade ljetovanjem na Malom Lošinju organiziranom od 1. do 8. srpnja 2024. godine. Ove godine tu su nagradu svojim plasmanom na međužupanijskom (nadbiskupijskom) natjecanju u Karlovcu osvojile tri zagrebačke školske ekipe sa svojim mentorima: III. gimnazija iz Zagreba s mentorom Stjepanom Pavekom, Prirodoslovna škola Vladimira Preloga iz Zagreba s mentorom Antom Vladićem i Škola suvremenog plesa Ane Maletić iz Zagreba s mentorom Josipom Štefancem (zamjena za Mariju Berišić).

Među osnovnim školama nagradu su osvojile četiri zagrebačke škole sa svojim mentorima: OŠ Lotrščak s mentorom Martinom Kajtazijem, OŠ Dragutina Tadijanovića s mentoricom Ivom Skelin (zamjena za Plamenka Nosića), OŠ Ružičnjak s mentoricom Marijom Tomečak i OŠ Žuti Brijeg s mentoricom Anom Šarec, a nagradno ljetovanje svojim zalaganjem oko natjecanja iz vjeronauka „osvojila je“ i Anita Vranić, tajnica Nacionalnog katehetskog ureda HBK-a. Tema ovogodišnje vjeronaučne olimpijade bila je Socijalni nauk Crkve, a iza sjajnih rezultata i pokazanog znanja stoji veliko zajedništvo, mukotrpan rad, odricanje i učenje vjeronaučnih olimpijaca. Kao koordinatorica i pratnja grupe na Lošinju je Sanja Plevko, tajnica Ureda Zagrebačke nadbiskupije za vjeronauk u školi.

Ljetovanje je započelo okupljanjem ispred ranjene zagrebačke prvostolnice, u ponedjeljak, 1. srpnja u 8:00, a nagrađene ekipe ispratile su predstojnica Ureda za vjeronauk u školi prof. dr. sc. Blaženka s. Valentina Mandarić i viša savjetnica u Uredu gđa Ivanka Petrović, poželjevši nam sretan put te ispunjeno i plodonosno ljetovanje. Putovanje prema Malom Lošinju bilo je prvenstveno u molitvenom duhu, ali našlo se vremena i za druženje, upoznavanje i društvene igre. Na Mali Lošinj stigli smo u 13:30, gdje su nas u Domu sv. Martina dočekali preč. Ivica Budinšćak i preč. mr. Ivan Lukić, a vrijedne djelatnice Doma sv. Martina pripremile su nam obilan i ukusan ručak.

Prvog dana poslije večere vjeroučiteljica Marija pripremila je zanimljive i vesele igre upoznavanja pomoću kojih se cijela grupa otvorila i međusobno više povezala. Također smo predstavili program svih aktivnosti ovogodišnjega nagradnog ljetovanja, a učenici su ga s oduševljenjem prihvatili. Cijelo ljetovanje bilo je protkano mnoštvom duhovnih i tjelesnih aktivnosti. O duhovnim aktivnostima brigu je vodila vjeroučiteljica Iva. Svakoga jutra u 7:30 bilo je moguće otići na svetu misu u obližnju župnu crkvu Blažene Djevice Marije ili pak tijekom dana posjetiti našu kapelicu u Domu sv. Martina. Svako jutro prije doručka čitali smo evanđelje dana, a u 15:00 mogli smo se uključiti u zajedničku molitvu krunice Božanskog milosrđa ili pak sudjelovati u Lectio divina u kapelici Doma sv. Martina. Svaki sudionik bio je nečiji "andeo čuvar" jer smo izvlačili papiriće s imenima osoba za koje smo bili pozvani moliti, a svaki dan ljetovanja završavali smo molitvom Gospine krunice u 21:30 na obali mora. Vjeroučitelji mentori ekipa bili su otvoreni za sva pitanja učenika pa je stoga organizirana i „Cedevita s vjeroučiteljima“ u popodnevnim satima. Vjeroučitelj Ante organizirao je u srijedu vjeronaučni kviz u kojem su učenici vrlo rado sudjelovali i pokazali svoje znanje, a vjeroučitelj Josip proveo nas je u petak kroz katehezu #aovosamja u kojoj su učenici i mentori, između ostalog, imali zanimljiv i izazovan zadatak opisati sebe u nekoliko riječi u formi pjesme, u čemu su doista s interesom i radošću sudjelovali. Najupečatljiviji i učenicima najdraži dio programa bila je subotnja igra "Oklada" (više informacija u fotogaleriji ) u kojoj su vjeroučenici pobijedili, a mentori su „okladu“ izgubili i za izazov morali skočiti odjeveni u more. Sve je završilo prezabavnim i radosnim zajedničkim večernjim kupanjem mentora i učenika.

Uz bogat program bilo je prilike i za obilje slobodnog vremena: organizirano je više turnira u odbojci i malom nogometu, a nije izostalo ni praćenje utakmica Europskog nogometnog prvenstva u Njemačkoj. Dio učenika svako je popodne gledao četvrtu sezonu popularnog serijala Izabrani (The Chosen), a dio učenika i mentora je kroz razne društvene igre (belot, Rizik, briškula…) produbljivao zajedništvo i čekao da sunce malo oslabi. Kupali smo se i upoznavali mnoge ljepote Malog Lošinja. Tako smo upoznali uvalu Čikat, Sunčanu uvalu i očaravajuće Valdarke. S obzirom na neizbježne sitne ozljede, dobro je da je s nama bila naša „dežurna bolničarka“ vjeroučiteljica Ana! U nedjelju smo se katamaranom zaputili na otok Susak i proveli prekrasno nedjeljno poslijepodne uz kupanje na pješčanoj plaži, igranje picigina i društvenih igara, uživajući u prirodi i lijepom vremenu... Sa subote na nedjelju smo radosnom pjesmom dočekali i obilježili rođendan dragog nam kolege Stjepana, čiji je rođendan bio tek povod za slavlje pred završetak ljetovanja, a on nas je počastio izvrsnim kolačima.

U Zagreb smo se vratili u ponedjeljak, 8. srpnja oko 19:30, a koliko je ovo ljetovanje bilo lijepo, korisno i oplemenjujuće iskustvo svjedoče osmjesi i sjaj u očima naših vjeroučenika. Neprocjenjivi susreti u zajedništvu i smijehu bili su očitovanje neizmjerne Božje milosti za sve nas! Mnogi od nas su stekli prijatelje i sestre i braću za cijeli život! Stoga zahvaljujemo dragome Bogu koji nas je vodio, Zagrebačkoj nadbiskupiji koja nam je omogućila ovo ljetovanje i svim sudionicima na njihovom doprinosu očaravajućoj atmosferi i ljepoti ovogodišnjeg ljetovanja.

Sigurni smo da će se ovi učenici potruditi da i sljedeće godine dođu na Lošinj!

Ante Vladić i Josip Štefanac

IZDVAJAMO

Održana adventska duhovna obnova za vjeroučitelje/ice…

Adventska duhovna obnovu za vjeroučitelje/ice i odgojiteljice u vjeri pod naslovom „Evo službenice… VIŠE

Sretan Uskrs

»Ali Bog ga uskrisi oslobodivši ga grozote smrti jer ne bijaše moguće da ona njime… VIŠE

Produljenja mandata i ostale molbe

Radi organizacije poslova u Uredu za vjeronauk molimo sve vjeroučitelje koji nemaju trajni mandat da… VIŠE

Nadolazeći događajikalendar

• Trenutno nema nadolazećih događaja.