Objavljeno: 26.02.2025.
Županijsko stručno vijeće vjeroučitelja Zagreb - Istok održano je u utorak 18. veljače 2025. u OŠ Marina Držića u Zagrebu. Meditativno - molitveni početak predvodila je voditeljica Vijeća s. Mara Matanović.
U prvom dijelu stručnog skupa tematsko predavanje „Neprihvatljiva ponašanja - pristup radu i strategije podrške“ održala je Mirna Glavinić, mag. psyc. Psihologinja je u uvodnom dijelu izlaganja pojasnila kako je neprihvatljivih ponašanja oduvijek bilo i koji su najčešći oblici takvih ponašanja. Tijekom izlaganja istaknula je uzroke neprihvatljivih ponašanja djece te načine na koje možemo pomoći djetetu u odabiru prihvatljivih ponašanja. Govorila je i o važnosti aktivnog slušanja, verbalne i neverbalne komunikacije te asertivnosti kao socijalnoj sposobnosti prava učitelja. Kao važnu i moćnu vještinu u komunikaciji istaknula je korištenje JA - poruka. Psihologinja Mirna Glavinić pred kraj predavanja dotaknula se teme suradnje s roditeljima s kojima je ponekad vrlo teško komunicirati zbog njihovih nerealnih očekivanja, prezaštićivanja, nedovoljne odgojno-obrazovne podrške kod kuće ili nesuradljivosti. Naglasila je da se kvalitetna suradnja s roditeljima temelji na povjerenju, poštovanju i zajedničkom cilju, a to je interes djeteta. Na kraju izlaganja istaknula je da je kvalitetan kontinuirani odnos koji ima zajednički cilj, ravnopravnu komunikaciju i zajedničku odgovornost pravi put za dobru suradnju među svim dionicima u sustavu, a to su škola, roditelji i dijete.
Nakon kratke okrjepe drugi dio skupa nastavljen je predavanjem i radionicom „Refleksija - primjeri iz prakse; Radionica: Primjena u odgojno-obrazovnoj praksi“ koju su vodile učiteljica razredne nastave Sanja Minarik, mag.prim.educ., izvrsni savjetnik i vjeroučiteljica Janja Škraba-tanešić, prof. savjetnik. Kolegice su u svom izlaganju istaknule važnost refleksije u okviru nastavne prakse jer omogućava unaprjeđenje rada, posebno kod promišljanja o onome što radimo, što smo naučili, razumijeli. Kao najbolji način za početi refleksiju je početi sa sobom, okrenuti vlastitu svijest prema sebi. Tijekom radionice predstavile su THOR (The Heart of Reflection) projekt koje uspješno provode u svojoj školi. Sudionicima su pokazale kako se pomoću različitih kartica: emocija, ciljeva, kompetencija, iskustva učenja te ljudskih vrijednosti potiče učenike na razgovor, kritičko i kreativno mišljenje, vodi u daljnje nadograđivanje naučenog. Učiteljica Sanja je refleksiju karticama zorno prikazala primjenom na satu razrednika, a vjeroučiteljica Janja refleksiju karticama emocija na Isusovu Prispodobu o dobrom pastiru iz perspektive izgubljene ovce te refleksiju karticama emocija i ciljeva na Prispodobu o dobrom ocu iz perspektive izgubljenog sina.
Sudionici skupa su u grupnom radu u zadanim zadatcima primijenili pripremljene kartice.
Susret je završio zajedničkom molitvom.
Željkica Kraljević