Od 24. veljače do 1. ožujka 2025. godine imala sam priliku sudjelovati na stručnom usavršavanju u Barceloni u sklopu Erasmus+ akreditacije. Tečaj Bring Mindfulness to Your Class with Practical Activities and Museum Visits koji je vodila Federica Di Bartolomeo iz Europass Teacher Academy, bio je izvanredna prilika za istraživanje novih metoda poučavanja. Na tečaju su sudjelovale i kolegice iz francuskog grada Bordeauxa, što je dodatno obogatilo naše iskustvo kroz razmjenu ideja i pedagoških pristupa.
Jedna od aktivnosti ovog usavršavanja bio je posjet Nacionalnom muzeju, gdje smo sudjelovale u praktičnim vježbama promatranja i analize umjetničkih djela. Također, posjet Fundaciji Joan Miró, muzeju suvremene umjetnosti, otvorio je nova promišljanja o ulozi umjetnosti u razvoju kreativnosti i introspekcije kod učenika. Tijekom pauza i kulturnih aktivnosti imala sam priliku upoznati učitelje iz Poljske, Cipra i Švedske, razmjenjujući iskustva o poučavanju i duhovnom rastu u obrazovanju.
Međutim, ono što je moju mobilnost učinilo posebnim hodočašćem znanja i vjere bila je prilika za posjet svetim mjestima Barcelone. Sudjelovala sam na svetoj misi u veličanstvenoj Sagradi Familiji, gdje me impresivna arhitektura podsjetila na moć Božje prisutnosti u umjetnosti i ljudskom stvaralaštvu. Također, posjet Crkvi Srca Isusova na Tibidabu te Katedrali u Barceloni bio je trenutak duboke duhovne povezanosti i refleksije. Ova hodočašća dodatno su obogatila moj boravak u Barceloni, posebice u ovoj svetoj godini nade, vjere i ljubavi.
Na kraju tečaja osmislila sam scenarij poučavanja koji implementira mindfulness, kreativnost i samosvijest u vjeronaučnu nastavu za učenike petog razreda. U radu sam se vodila metodama i oblicima rada koje tijekom godina uspješno provodim u vjeronaučnoj nastavi - uz mali doprinos onoga što sam osvijestila tijekom tečaja. Scenarij je oblikovan tako da učenici kroz umjetničke aktivnosti, vođene meditacije i refleksivne zadatke dublje razumiju vjerske poruke, jačaju emocionalnu povezanost s vjerom i razvijaju unutarnji mir.
Scenarij sam podijelila u nekoliko etapa:
Uvod u mindfulness i duhovnu refleksiju, gdje učenici uz meditativnu glazbu i trenutke tišine - vježbe disanja i meditacije uče kako usmjeriti pažnju na Božju prisutnost u svom životu.
Promatranje i analiza vjerskih umjetničkih djela koja učenici otkrivaju u školskom prostoru putem digitalne aplikacije GooseChase ili Schevengar.
Učenici razvijaju pažljivo promatranje, empatiju i kreativno izražavanje vlastitih duhovnih doživljaja na temelju zadataka koje osmišljava učiteljica a koji učenike vode zadanom cilju.
Kreativne aktivnosti inspirirane biblijskim tekstovima, uključujući izradu mandala s biblijskim citatima, postera koji su reinterpretacija već poznate slike ili stvaranje nove slike u vremenu u kojem se nalazimo, vizualizacijske vježbe poput zamišljanja hoda s Isusom te vođenje dnevnika zahvalnosti i duhovnog rasta…
Praktična primjena vjere kroz zajedničke projekte, gdje učenici kroz male geste dobrote, pisanje ohrabrujućih poruka ili sudjelovanje u humanitarnim aktivnostima uče kako živjeti kršćanske vrijednosti u svakodnevnom životu.Predstavljajući ovaj scenarij kolegicama i voditeljici tečaja, svi su se složili da pristup kombiniranja mindfulnessa, umjetnosti i vjere otvara nove mogućnosti u nastavi čineći je interaktivnijom i dublje smislenom za učenike.
Ova mobilnost nije bila samo stručno usavršavanje, već i put duhovnog rasta, razmjene iskustava i produbljivanja vjere kroz umjetnost i kulturu.
Povratkom u svoju školu donijela sam ne samo nova znanja i metode poučavanja, već i obnovljen duh spreman za nove izazove i nadahnuća u radu s vjeroučenicima.
Marica Celjak, vjeroučiteljica