Tema “Izazovi u nastavi vjeronauka u digitalnom dobu" bavi se istraživanjem utjecaja digitalizacije na odgojnoobrazovni proces u okviru vjeronauka.
U digitalnom dobu vjeroučitelji, kao i svi drugi nastavnici, suočavaju se s mnogim novim izazovima koji su usko povezani s digitalizacijom. Ponajprije, od nastavnika se traži prilagodba na nove tehnologije i razvijanje odgovarajućih digitalnih vještina. Nadalje, nastavnici se svakodnevno suočavaju s izazovom kako na nastavi održati učeničku pozornost i angažman u virtualnom, online okruženju. Nužno je zaustaviti se i na pitanju etičkih problema povezanih s prekomjernim korištenjem tehnologije, s online sigurnošću, kao i s problemima neprimjerenih sadržaja s kojima djeca i mladi mogu svakodnevno doći u kontakt.
S druge strane, digitalni alati pružaju mnoge prilike: online platforme omogućuju širenje izvora učenja, interaktivne metode nastave, pristup multimedijalnim sadržajima, a također mogu pomoći u personalizaciji nastave. Učenici mogu imati pristup raznim online resursima, poput videomaterijala, aplikacija ili digitalnih knjiga, čime im se omogućuje dublje razumijevanje tema koje se obrađuju na vjeronauku.
Ovom temom istražuju se strategije koje vjeroučitelji mogu primijeniti kako bi iskoristili prednosti digitalnog doba, ali istodobno osigurali kvalitetnu, interaktivnu te sigurnu nastavu vjeronauka.
U okviru ove teme može se, također, razmatrati mogućnosti za online zajednice vjeroučitelja, edukacije i suradnju među učiteljima.
Svoje priloge za sljedeći broj Lađe možete slati na adresu Uredništva Lađe: casopisladja@gmail.com do 20. svibnja 2025. godine.
prof. dr. sc. Ružica Razum,
glavna urednica Lađe