Ured za vjeronauk u školi

Ured za vjeronauk u školi

Održano ŽSV strukovnih srednjih škola

Županijsko stručno vijeće vjeroučitelja strukovnih srednjih škola održano je u četvrtak 24. studenoga 2024. u Tehničkoj školi Zagreb. Stručnom skupu prisustvovala je predstojnica Ureda Zagrebačke nadbiskupije za vjeronauk u školi prof. dr. sc. Blaženka Valentina Mandarić i Ivanka Petrović, dipl. theol.
Vijeće je počelo molitveno-meditativnim početkom koji je vodio član Vijeća Boris Iličić. Boris je na samom početku citirao nadbiskupa Fultona Sheena : “Stigli smo do kraja jedne tradicije i civilizacije koja je vjerovala da može sačuvati kršćanstvo bez Krista, religiju bez vjere, meditaciju bez žrtve, obiteljski život bez moralne odgovornosti, seks bez čistoće i ekonomiju bez etike. Završili smo naš eksperiment života bez Boga … “ Nakon inspirativnog molitvenog početka voditeljica Vijeća Ozana Mirosavljev Grgić je pozdravila prisutne, zamolila nove članove Vijeća da se predstave ostalima i predstavila Godišnji plan Vijeća.

Predstojnica Ureda prof. dr. sc. Blaženka Valentina Mandarić je u prvom dijelu susreta obavijestila članove Vijeća o novostima iz Ureda za vjeronauk. Naglasila je da bi bilo vrlo korisno da se svi vjeroučitelji angažiraju u proslavu dva velika jubileja: bule proglašenja Svete godine 2025. „Spes non confundit“ Svetoga Oca Franje te franjevačkog jubileja „Pjesma brata Sunca“. Vjeroučiteljima u tome može pomoći objavljen priručnik Ususret jubilejima. Sveta godina 2025. i Franjevački jubilej „Pjesma brata Sunca“ pripremljen je i izdan u rujnu 2024. godine. Predstojnica je potaknula članove Vijeća da objavljuju materijale na novoj mrežnoj stranici vjeronauk.hr. Uz to pozvala je vjeroučitelje da aktivno sudjeluju na tematskim okruglim stolovima koji će se održavati na Katoličkom bogoslovnom fakultetu u Zagrebu.

U drugom dijelu susreta član Vijeća vjeroučitelj i logoterapeut Boris Iličić održao je interaktivno predavanje pod nazivom Autentična ljubav i mentalno zdravlje. U predavanju je objasnio osnovne principe logoterapije, te što znači ranjenost čovjeka zbog nedostatka ljubavi. Glavni primjer mu je bio bivši učenik s kojim je aktivno radio kroz njegovo srednjoškolsko školovanje. Vjeroučitelji su u radu u skupinama dobili isječke iz dopisivanja između Borisa i učenika, te na tim primjerima analizirali ponašanje tog učenika. Predavač je naglasio da je dobio dozvolu od svog bivšeg učenika da njegove misli javno podijeli. Naglasio je da sva patnja u svim odnosima počinje od nedostatka ljubavi i komunikacije. Ljubav treba biti autentična koja se pokazuje u svakodnevnom ponašanju. Tu je dao i osobno svjedočanstvo o svom radu u školi, braku i djeci. Važno je da vjeroučitelj mora biti raspoloživ za učenika, jer mu je možda jedini moralni i vjerski uzor. U drugom dijelu predavanja dao je par primjera iz rada bračnog savjetovališta župnog Caritasa sv. Leopolda B. Mandića-Dubrava. Zaključio je riječima: “Ljubav je uvijek bez interesa i strastveno čezne za dobrom onim kojeg voli, nemam koristi od toga, ali sam sretan što je drugi sretan.”

Nakon vrlo zanimljivih osvrta članova Tvrtko Beus, član Vijeća je zamolio kolege da ispune anketu o svom vjeronaučnom radu. Rezultate i analizu će izložiti na trećem županijskom vijeću.
Stručni skup završio promišljanjem i molitvenim završetkom.
 
Ozana Mirosavljev Grgić